Onglets principaux

                                                        

Articles de colloque

Barma, S., Vincent, M. & Massé-Morneau, J. (2016). The rationality island as a promising model for theoretical generalization. Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, 10, 1494-1505. Disponible: https://www.researchgate.net/publication/301650691_The_rationality_island_as_a_promising_model_for_theoretical_generalization
Deslandes, R., Barma, S. & Massé-Morneau, J. (2016). Generated Conflicts in Implementing New Curricular Reform Teaching Practices. Dans M. Carmo (Eds.), END 2016 Book of proceeding (p.73-77). World Institute for Advanced Research and Science (WIARS). Disponible: http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2016/07/END-2016_Book-of-Proceedings.pdf

Articles de revue

Barma, S., Laferrière, T., Lemieux, B., Massé-Morneau, J. & Vincent, M. (2017). Early stages in building hybrid activity between school and work: The case of PénArt. Journal of education and work, 30(6), 669-687. doi:10.1080/13639080.2017.1294247
Barma, S., Lacasse, M. & Massé-Morneau, J. (2015). Engaging discussion about climate change in a Quebec secondary school: A challenge for science teachers. Learning, Culture and Social Interaction, 4, 28-36. doi:https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2014.07.004
Deslandes, R., Barma, S. & Massé-Morneau, J. (2016). Teachers’ Views of the School Community Support in the Context of a Science Curricular Reform. Journal of Education and Learning, 5(2), 220-232. doi:10.5539/jel.v5n2p220

Communications

Barma, S., Lacasse, M., Massé-Morneau, J. & Vincent, M. (2013, mai). Résolution de tensions modélisation et impacts de la mise en place d’une question socialement vive en environnement (QSVE) traitant des changements climatiques par des enseignants québécois de Science et technologie. 81e Congrès de l'ACFAS Colloque 504 : Innover dans la tradition de Vygotski : contribution des approches historico-socioculturelles à la construction des connaissances dans l'apprentissage formel et informel, Université Laval, Québec, Canada. Disponible: http://www.acfas.ca/evenements/congres/programme/81/500/504/c
Barma, S., Massé-Morneau, J., Vincent, M. & Quemener, Y. (2014, février). Soutenir l’innovation pédagogique en classe de science et technologie. 2e congrès CTREQ, Université Laval, Québec, Canada.
Barma, S., Massé-Morneau, J., Vincent, M. & Rhéaume, G. (2013, novembre). Travail en laboratoire et en classe-atelier et impacts sur les élèves. 48e congrès annuel de l'Association pour l'enseignement de la science et de la technologie au Québec, Rivière-du-Loup, Canada.
Barma, S., Vincent, M. & Massé-Morneau, J. (2015, septembre). Understanding the origins of concepts as tools for students: the relationality island as a promising model. Présentation European Science Education Research Association Conference (ESERA), Helsinki, Finlande.